در گفت وگو با اسنك اعلام شد

اعتباربخشی 245 بیمارستان تا پایان مرداد

اعتباربخشی 245 بیمارستان تا پایان مرداد

اسنک: مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با اعلان اینکه حدود یک هزار بیمارستان طی ششمین دوره اعتباربخشی بصورت کامل ارزیابی می شوند؛ بر طبق برنامه ریزی های انجام شده، در اولین مرحله حدود 245 بیمارستان تا پایان مرداد ماه اعتباربخشی می شوند.


دکتر هاشم دریاباری در گفت و گو با ایسنا؛ ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستانی از روز شنبه، ۲۶ خرداد ماه شروع شده است، اظهار داشت: حدود یک هزار بیمارستان طی ششمین دوره اعتباربخشی بصورت کامل ارزیابی شده و اعتباربخشی می شوند. بر طبق برنامه ریزی های انجام شده، حدود ۲۴۵ بیمارستان در اولین مرحله ششمین دوره اعتباربخشی ارزیابی می شوند. به عبارت دیگر، اعتباربخشی حدود یک چهارم بیمارستان ها تا پایان مرداد ماه به انجام می رسد.
ماموریت ۳۵۰ ارزیاب کشوری برای اعتباربخشی بیمارستان ها وی درباره ی روند اعتباربخشی بیمارستان ها اظهار داشت: ۳۵۰ ارزیاب کشوری، ماموریت انجام ششمین دوره اعتباربخشی را برعهده دارند. تیم های ارزیابی به بیمارستان های کشور می روند و یک پزشک و یک ارزیاب بالینی در هر تیم ارزیابی حاضر خواهند بود.
۵۰۵ سنجه برای ارزیابی حدود ۱۰۰۰ بیمارستان مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با اعلان اینکه تیم های ارزیابی، سنجه های مورد نظر ششمین دوره اعتباربخشی را با مراجعه به بیمارستان ها ارزیابی می کنند، اضافه کرد: حدود ۵۰۵ سنجه برای ارزیابی بیمارستان ها در نظر گرفته ایم که این سنجه ها در سه دسته طبقه بندی می شوند. «رهبری و مدیریت»، «تکریم حقوق بیمار» و «مراقبت های بالینی» به عنوان محورهای مدنظر ارزیابی بیمارستان ها برای ششمین دوره اعتباربخشی هستند.
دریاباری درباره ی پروسه اعتباربخشی بیمارستان ها باتوجه به تعداد مراکز بیمارستانی کشور اظهار داشت: زمان اعتباربخشی بیمارستان ها به انتها اعتباربخشی مرحله پنجم وابسته است. اعتباربخشی ۲۴۵ بیمارستانی که در مرحله اول ششمین دوره اعتباربخشی مورد ارزیابی قرار می گیرند، از خرداد تا مرداد ماه سال جاری تمام می شود و بنا بر این این مراکز را در اولویت قرار دادیم. مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت برمبنای زمان پایان اعتباربخشی بیمارستان ها، اعتباربخشی جدید را انجام می دهد.
اعتبار هر اعتباربخشی؛ حدود ۲ سال لحاظ ۵ درجه برای بیمارستان ها وی با اعلان اینکه اعتباربخشی بیمارستان ها بصورت دوره ای است، اشاره کرد: هر اعتباربخشی حدود ۲ سال اعتبار دارد. بیمارستان ها برمبنای اعتباربخشی به ۵ دسته «درجه یک»، «درجه دو»، «درجه سه»، «درجه چهار» و «غیرقابل استاندارد» تقسم می شوند. بعد از انجام اعتباربخشی، بیمارستان های درجه یک برای کسب رتبه «عالی» و «برتر» وارد رقابتی جدید می شوند.
معرفی ۸ بیمارستان عالی و ۲۲ بیمارستان برتر در اواخر سال گذشته مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: بیمارستان های برتر پنجمین دوره اعتباربخشی از نظر «عالی» و «برتر» در اواخر سال قبل مورد ارزیابی قرارگرفتند. ۳۰ بیمارستان از نظر درجه کیفی عالی یا برتر بودن مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۸ بیمارستان به عنوان عالی و ۲۲ بیمارستان به عنوان برتر شناسایی شدند. بیمارستان های عالی و برتر برمبنای ملاک های خاص انتخاب می شوند؛ به نحوی که باید امتیازهای بالاتری داشته باشند. حدود ۳۰ تا ۴۰ بیمارستان در هر دوره اعتباربخشی به عنوان بیمارستان ها برتر یا عالی معرفی می گردند و بر این اساس، حدود ۳۰ بیمارستان نیز در دوره ششم به عنوان بیمارستان عالی و برتر انتخاب می شوند.
۶۰ درصد بیمارستان ها درجه یک هستند دریاباری همین طور با اعلان اینکه تعداد بیمارستان های «غیرقابل استاندارد» بسیاربسیار کم است، اظهار داشت: حدود ۶۰ درصد بیمارستان ها، درجه یک هستند. این احتمال وجود دارد که کمتر از ۱۰ بیمارستان در ششمین دوره اعتباربخشی جزو دسته «غیرقابل استاندارد» باشند.




منبع:

1403/04/27
12:18:51
5.0 / 5
295
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , برنامه , بیمار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir