مطالعات جدید؛

مکمل ویتامین D چگونه به سلامت بدن کمک می کند؟

مکمل ویتامین D چگونه به سلامت بدن کمک می کند؟

اسنک: طبق یک مطالعه جدید، مصرف 3320 واحد مکمل ویتامین D در روز با کاهش فشار خون، کلسترول کل، هموگلوبین A1C و انسولین و گلوکز خون ناشتا مرتبط می باشد.



به گزارش اسنک به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، این یافته حاصل بررسی ۹۹ کارآزمایی تصادفی شده و کنترل شده از سرتاسر جهان است که مزایای ویتامین D برای سلامت قلب و عروق را بررسی می کند.
نویسندگان این مطالعه دریافتند که مصرف متوسط ۳۳۲۰ واحد بین المللی (IU) ویتامین D در روز، یا حدود ۸۳ میکروگرم، با چندین فایده قابل توجه متابولیک قلبی مرتبط می باشد.
این مزایا شامل کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، کلسترول کل، هموگلوبین A۱C- نشانگر دیابت نوع ۲- و گلوکز و انسولین خون ناشتا بود.
محققان از چین و ایالات متحده جزییات ۹۹ کارآزمایی تصادفی سازی شده و کنترل شده را بررسی کردند.
محققان دریافتند مکمل ویتامین D بیشترین فایده را برای افراد غیرغربی، افرادی با سطوح پایین تر ویتامین D در گردش خون، افراد با BMI زیر ۳۰ و افراد ۵۰ ساله و بالاتر دارد.
به گفته محققان: «افراد غیرغربی سطح ویتامین D در گردش نسبتاً پایین تری دارند و بدین سبب احتمال بیشتری برای بهره مندی از مکمل های ویتامین D دارند. همین مورد در مورد افرادی که BMI آنها کمتر از ۳۰ است هم صادق است.»
آنها افزودند: «به طور مشابه، میزان ویتامین D خون با افزایش سن کم می شود، که ممکنست تأثیر قابل توجه بهبود متابولیک قلبی مشاهده شده با مکمل ویتامین D در افراد ۵۰ ساله و بالاتر را توضیح دهد.»
محققان بر انجام تحقیقات بیشتر دراین زمینه تاکید دارند.


منبع:

1403/07/26
13:54:31
5.0 / 5
16
تگهای خبر: بدن , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir