مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت تاكید كرد

پیگیری رفع مشکل نقدینگی شرکت های تجهیزات پزشکی

پیگیری رفع مشکل نقدینگی شرکت های تجهیزات پزشکی

به گزارش اسنک، مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت بر ضرورت ارتقا و بهبود کمیت و کیفیت محصولات پزشکی تولید داخل، تاکید نمود.


به گزارش اسنک به نقل از ایسنا، دکتر علی جعفریان، در بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی ایران مِد ۲۰۲۴، با حضور در ستاد خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت که در این نمایشگاه مستقر است، اظهار داشت: تولیت سلامت بر عهده وزارت بهداشت است، ازاین رو هرچه به سلامت ارتباط داشته باشد هم در حیطه رسالت و تعهد وزارت بهداشت قرار می گیرد.
وی با تکیه بر اهمیت ارتقا و بهبود کیفیت ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور، خاطرنشان کرد: امروزه، تکنولوژی و فناوری های مدرن به عرصه سلامت هم وارد شده و حدودا بخش اعظم خدمات سلامت را در برگرفته است.
جعفریان تصریح کرد: کمیت و کیفیت تجهیزات پزشکی در نتیجه درمان اثرگذار است. تجهیزات و ملزومات پزشکی باید هم با کیفیت و هم در دسترس باشند. در دوران کرونا دیدیم که وقتی یک وسیله پزشکی یا یک قلم دارو در دسترس نبود، با چه مشکلاتی مواجه می شدیم.
مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت با اشاره به اینکه فناوری، روز به روز در حال پیشرفت بوده و باید پا به پای پیشرفت های جهانی گام برداریم، اضافه کرد: تجهیزات و ملزومات پزشکی، بخش کلیدی عرضه خدمات مطلوب سلامت، به مردم است و با وجود مشکلاتی مانند تحریم ها، درصورتیکه در این عرصه پیشرفت کرده و بتوانیم محصولات باکیفیتی تولید نماییم، یک مزیت برای خود بوجود آورده ایم.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی درمورد صادرات تجهیزات پزشکی تولید داخل، اظهار داشت: در حوزه صادرات باید ابتدا نیاز داخل را تأمین نماییم و بعد به صادرات بیندیشیم. کیفیت محصولات برای صادرات هم باید مطابق استانداردهای جهانی باشد تا قابل ارائه شود.
مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت همینطور خاطرنشان کرد: خوشبختانه در کشورمان شرکت هایی هستند که سالهاست در زمینه تولید و تأمین محصولات پزشکی نقش کلیدی ایفا می کنند؛ این شرکت ها چالش هایی مانند منابع مالی، شامل ارزی و ریالی، دارند که در تأمین مواد اولیه آنها را گرفتار مشکل می کند که تلاش نماییم آنها را پیگیری و مرتفع کنیم؛ دکتر ظفرقندی پیگیر هستند که بتوانند مشکلات ارزی و نقدینگی شرکتهای تجهیزات پزشکی را مرتفع سازند تا این شرکت ها در زنجیره تولید و تأمین محصولات پزشکی گرفتار مشکل نشوند.
نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی( ایران مِد ۲۰۲۴) که در نمایشگاه شهر آفتاب از ۱۹ مهر ماه به مدت چهار روز شروع شده، امروز یکشنبه ۲۲ مهر ماه به کار خود پایان می دهد.



1403/07/23
08:45:35
5.0 / 5
61
تگهای خبر: استاندارد , پزشك , تكنولوژی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir